Sprzęt biurowy przekazany do pracy zdalnej bez PIT
Telepraca, incydentalna praca zdalna albo świadczona na podstawie ustawy o Covid-19. W każdym z tych przypadków inne są zasady zwolnienia z opodatkowania kwoty zwrotu kosztów zakupu krzesła czy biurka dla pracownika.
Pandemia Covid-19 doprowadziła do upowszechnienia się pracy zdalnej, która dotychczas była dość rzadkim zjawiskiem na polskim rynku pracy. Pracodawcy oraz pracownicy musieli zmierzyć się z nowymi problemami związanymi z organizacją i warunkami pracy, wykonywanej poza zakładem pracy.
Jednym z powszechnych problemów jest kwestia finansowania zakupu sprzętu biurowego dla pracownika pracującego zdalnie, a następnie rozliczenie takiego sprzętu z urzędem skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
Należy podkreślić, że pracodawca ma możliwość skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania zwrotu pracownikowi kosztu nabycia przez niego sprzętu biurowego, np. biurka lub krzesła. Taki zwrot nie stanowi wówczas przychodu pracownika.
Tematem kosztu podatkowego przy zakupie krzesła biurowego pracownikom pracującym zdalnie zajął się dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 3 grudnia 2020 r. (0113-KDIPT2-3.4011.725.
2020.2.KS). W przedmiotowej sprawie pracodawca podjął decyzję o sfinansowaniu pracownikom jednorazowo faktycznego kosztu zakupu jednego krzesła biurowego do określonej wysokości. Interpretacja ta stanowiła odpowiedź na pytanie, czy wartość zwrotu za zakupione krzesło biurowe przez pracownika stanowi przychód z tytułu zatrudnienia w ramach stosunku pracy i czy tym samym podlega opodatkowaniu.
Dodać należy, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta